att nätterna känns långa


Har just kommit hem från Sjöliden och en underbar kväll med Emelie, Andreas, Moa och Toffa. Vi gjorde Annas suveräna potatissallad (som är suverän deluxe), fläskfilé, köttfärsbiffar, fetaost och grillad banan med choklad till efterrätt. Sen cyklade jag hem med Siv i cykelkorgen. Hon fullkomligt älskade det - med vinden susande i öronen och nosen fritt vädrande i denna ljumma majkvälls luft. Det får mig bara att älska den lilla varelsen ännu mer.

Vaknade 06.45 idag av världens monsterkramp i magen så jag gick upp och la mig i soffan hos Emelie, närmare toaletten dvs, eftersom jag kände för att spy upp hela innanredet. Men det gick bra att somna om utan krusiduller och kastruller, så jag vaknade utvilad runt elva-snåret till ljudet av kaffebryggaren som puttrade, ägg som vispades och riskakor som breddes. Käkade frukost, tittade på utbildningar (ett jädra kaos i huvudet är vad det är, så jag återkommer om den saken) och drack kaffe. Åkte sedan en sväng till staun med Victor och sen hem, solade en stund, läste nästan ut min älskade bok, tog en snabbdusch, smorde in mig i kokoslotion, följde med mamma och handlade..

Nu ska jag titta vidare på The Killing, som är en halvbra serie, men med Joel Kinnaman i en huvudroll vilket gör den högst sevärd ur ett köttperspektiv.

By the by, eftersom jag är pankast i hela världen och inte ens har råd att betala för Spotify så har jag skaffat något liknande - Grooveshark (spelas i webbläsaren) - och gjort mig en halvdeppig playlist som passar bra för tillfällen som känns som något slags mellanting (mellan whatever). Måste också nämna att Grooveshark slår Spotify i vissa avseenden. För det första är det reklamfritt, för det andra så kan man hitta låtar som inte finns på Spotify, några nedan nämnda..

Kjell Höglund - Genesarets Sjö
Iron & Wine - Naked As We Came
Bon Iver - Blindsided
The Embassy - State08
John Holm - Maria Många Mil Och År Från Här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0