she has two lives - the life she is living and the book she is writing.


Sitter just nu i köket, min nya fristad. Siv ligger i fåtöljen bakom mig och är så söt att det värker lite. Så, jag tänkte i alla fall att jag nu ska dela med mig av vad jag gör i min fristad. Jag har påbörjat att skriva en kriminalroman. Satt som uppslukad inatt och tänkte och sökte och gnagde och kände ilningar av spänning och nyfikenhet sprida sig genom kroppen. Tyckte att jag befann mig i något slags flow och när ögonen började svida av trötthet hade jag skrivit fyra sidor. Så är författarskapet, överväldigande och jävligt trögt.

Nu ska jag fortsätta. Inspirationen flödar. Maskinen är ett monster, du kan inte stänga av den.


Kommentarer
Postat av: Emma

Good for you girlie! Jag ser fram emot att få läsa din kriminalroman.. du är ju GRYM ;-)

2011-05-18 @ 20:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0