Other than that Mrs. Lincoln, how was the play?


När jag varit lycklig en hel sommar, värmts av sol och njutit av rosé så är det svårt att komma ihåg varför jag egentligen tycker rätt bra om hösten. Jag tror inte jag är ensam om att någon slags motivation infinner sig. En insikt om att förändring är oundvikligt. Helt plötsligt hoppar tankar omkring precis som om hjärnan varit avstängd i tre månader - börja träna igen, sluta äta chips (sluta åtminstone äta chips varje dag), trappa ner på snuset, skaffa en almanacka osv osv. Som om livet kaosat och kylan och terminsstarten framkallar ett behov av att skapa ordning. Jag brukar alltid ge efter i hopp om att faktiskt få lite struktur i min stökiga tillvaro, men risken med att planera inför en förändring är att jag blir lika omotiverad och besviken varje gång, när jag efter ett tag märker att jag är tillbaka på noll eller, oftast, inte gjort ett smack för att införa det nya hälsosamma levernet.

Men det finns som tur är annat att gilla med hösten. Till exempel behöver man inte raka benen vareviga dag som sig bör om sommaren. Fötterna kan också försummas (förutom naglarna som ALLTID ska hållas kortklippta sa jag) hejvilt. Alla serier börjar igen och här är min lilla lista över return dates (inklusive de som redan börjat):
How I Met Your Mother - Tisdagar (har börjat)
House - Tisdagar (har börjat)
The Mentalist - Fredagar (har börjat)
Grey's Anatomy - Fredagar (har börjat)
America's Next Top Model - Torsdagar (har börjat)
Criminal Minds - Torsdagar (har börjat)
Private Practice - Fredagar (start 30/9)
Bones - Fredagar (start 4/11)
Desperate Housewives - Måndagar (start idag 26/9)
Dexter - Måndagar (start 3/10 - men pre-air finns tillgängligt om man vill fuska)

Annars då. Jag har hoppat av skolan. Jag vill inte bli sjuksköterska, det verkar alldeles för obehagligt att arbeta så där nära människor. Off to Arbetsförmedlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0