February syndrome


Nu börjar jag märka av den. Dödsmånaden. Februari. Den är lite som september när du tvingas acceptera att sommaren är slut och kastar in handduken. Men H&M:s höstkatalog finns där som tröst. Du forcerar en inställning om att stickade halsdukar och för stora tröjor är mysigt och svarta naglar får förmedla fuck you-hösten-jag-är-starkare-än-du.

Februari har lite mer dold lömskhet, lite mer fuck you you fuckin fuck och håll käften. Du är utmattad efter all påtvingad julkänsla, släkthäng, matlagning, klappshopping och julrimsångest. Du har hunnit bryta alla dina nyårslöften. Du orkar inte ens måla naglarna och ge långfingret. Snön har begravt varenda centimeter av omvärlden och istället för att sakta börja smälta, så packas den tjockare och tätare och temperaturen sjunker. H&M:s vårkläder har för längesedan hit the stores och du har handlat så mycket tygskor, sandaler, pastellfärgade plagg och tunna klänningar att du nästan kräks. Du vill byta täckjackan mot kavaj och feta halsduken mot rosa sjal. Du vill ha saltvattenrufs istället för vintertrött och statiskt. Du fortsätter vara fashion backward. Fåglarna som för ett par månader sedan sjöng glatt i trädgården har tystnat och gnager nu svältande bort det sista på talgbollarna i trädet. Ingen ledighet är inom synhåll. Temperaturen sjunker ytterligare och du inser att din önskan om att få använda Converse nästa vecka är körd. Din hud är torrare än fnösket du använder för att tända eld i öppna spisen med, detsamma gäller håret och hårbottnen. Din kropp är ur funktion. Stressfinnarna är överallt och när du tror du blivit av med en så vaknar du med tre eller fler vid sidan om originalet. Du längtar så efter sol att du lägger dig i en snödriva under hundpromenaden för att molnen skingrats ett par minuter. JAG ORKAR INTE MER!



Kommentarer
Postat av: Tina

http://tinanj.se/2012/february/tavling.html :D

2012-02-21 @ 12:37:02
URL: http://tinanj.se
Postat av: Alicia Jasmine ♥

www.aliciajasmine.blogg.se - "vi är tonåringar" text, grymt sann & bra, alla borde läsa. <3

Superfin blogg! Hoppas du haft en bra dag, och ätit semlor ;) kram!

2012-02-21 @ 23:20:09
URL: http://aliciajasmine.blogg.se/
Postat av: Johannes

heej! hur mår du?



jag skickade ett sms till dig, men jag misstänker att du bytt nummer sedan länge. jag har 0736***848 registrerat på dig.



hursomhelst. jag läste om ditt break up på facebook som ledde mig till din blogg. får lite ont i magen när jag får uppfattningen att du har det tufft. tänker på alla våra gamla samtal - du kloka kvinna.



om du vill prata - om vad som helst - så finns jag här (fb, mail, sms, telefon - 0761268309), whatever makes you feel comfortable.



stor kram!

2012-02-25 @ 09:34:37
Postat av: Emilia

Du skriver så himla bra och ärligt, vännen. Du borde seriöst bli krönikör, skulle passa dig skitbra!

2012-03-03 @ 17:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0