Don't panic



Idag är jag uppe i ottan. Vaknade vid sex-tiden när Victors alarm ringde, han snoozade som vanligt i en halvtimme, men jag kunde verkligen inte somna om hur jag än gjorde. Så nu har jag härligt rödsprängda ögon och känner mej som en rutten gammal tant i kroppen. Somnade nämligen runt ett-tiden inatt och när jag inte får tillräckligt med sömn så blir jag alltid såhär. Vi som ska ha fest ikväll... Jag får ta en powernap sen, som den gamla pensionär jag är .

Har börjat känna mej litet dassig igen och jag har som förväntat inte knåpat ihop något pepp-papper än. Jag har köpt papper och fin penna och det ligger här mitt framför mina ögon, men av någon anledning så kan jag inte förmå mej att skriva. Det är som vanligt alltså. Jag har börjat sova till ett, stanna uppe till tre, äta dåligt, låta bli att träna och vara allmänt passiv. Det var kanske därför jag inte kunde somna om idag, stress-ångest för att jag måste bryta skitmönstret. Och det är ju alltid en bra början att gå upp i tid. Klockan sex. I TID.

Vi har ganska julmysigt nu tycker jag. Har fått julstjärnor av Anna som vi satt i vardagsrumsfönstren och jag har köpt mini-cypresser i krukor som jag satt små små gullegull-kulor i. Vi var på adventskonsert i söndags, men det är inte så himla underhållande, känns så fruktansvärt kristet. Det enda jag gillade var när högmässan var slut och kören sjöng Hallelujah. Tredje advent är det julkonsert i Kalmarsalen, dit ska jag. Kostar 130 pix men jag SKA dit. Synd att inte Tommy K ska det.. Det finns ingen som du. Jag har laddat datorn full med min favorit-julmusik (Tommy K, The Pogues, Chris Rea, Nat King Cole och Bobby Helms) och lyssnar på repeat dagarna i ända medan jag städar och diskar och putsar fönster och drömmer om en vit jul där trädtopparna glittrar fast de sagt att södra Sverige ska få en grön. För två år sedan plockade jag tusenskönor på julafton.

Nu ska jag diska och käka frukost och sedan åka hem till mamma.



Tommy Körberg - O Helga Natt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0