måndag



Wihoo nu är det bara 16 dagar kvar till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp. Men jag känner mej liksom inte stressad, jag kan ändå inte köpa några. Kanske ett par stycken, men förvänta er inget, som sagt.

Idag gick jag upp vid tjugo över sju, satte på Nyhetsmorgon som vanligt och gjorde kaffe. Sen kom Siv och förgyllde min morgon. Vi låg och pöste i soffan till halv elva ungefär. Har precis varit ute med henne, bajs-hund är vad hon är, och jag hade inga poopie-bags med mej på promenaden. Stackars den stackaren som kanske råkar kliva i att.

Igår hade vi glögg-fest här i vår nya lya. Det blev mycket mycket folk och mycket mycket disk =) Nä, det var jättemysigt och kul att bjuda hit folk så de äntligen fick se stället. Speciellt mormor var imponerad. "Vilken god smak ni har, det är såå roligt att se, jag är alldeles överväldigad". Hon såg verkligen ut som om hon skulle svimma. Bara för att hon har pråligaste lägenheten jag nånsin skådat. Tjugotre olika färger på mattor, gardiner, soffor, fåtöljer och möbler. Hon har mycket prylar också, en samlare alltså - som jag. Det måste gå i släkten för mamma är likadan. Men jag har faktiskt gjort mej av med en hel del i samband med flytten, det kändes inte jobbigt, det kändes som ett ok lyftes från mina axlar.

Nu ska jag strax möta Emma i stan. Ska bli jättekul och mysigt.

Christian Kjellvander  - Days Of Black


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0