flow



Jag är en förrädare. Jag har spelat Harpan. Fast inte 500 gånger som jag brukar, bara tre och det var för åtta timmar sedan. Det kliar i fingrarna minsann, men jag ska försöka hålla mej borta.

Jag har suttit på pappas nya jobb sedan jag skrev sist. Hjälper honom nämligen att sy ett svårsytt draperi. Det är snedtak på stället och därför måste jag vara på på min allra snusfriaste och lagomaste blodsocker-nivå när jag går på tyget med saxen. Litet rädd är jag allt, men å andra sidan, går det åt pipsvängen så kostar tygfanet bara 25 kr metern på IKEA. Vi har också ätit mumsig lunchbuffé på Zorbas och försökt komma på bra julklappar. Två huvuden är ju klokare än ett, som Emma alltid säger.

Jag bara ligger här och fläker ut mej i soffan, känns jävligt gött. Har inte nånting att tänka på, inte nånting annat jag borde göra eller nånting att oroa mej för. Jag är i ett flow alltså, om jag bortser från det att jag är arbetslös och pank. Ska nog börja göra det där med byxfickorna igen. Gå omkring med dem utochin bara för att folk ska se hur pank jag är. Jag vet inte vad det ska vara bra för, men man måste ju ta ställning. Jag är pank och jag står för det. (När kommer a-kassan? Jag har väntat länge nog nu. Jag behöver fan pengar). Victor berättade igår om hur orolig han är för det här med pengar och räkningar och sånt. Varje dag till morgonkaffet har han suttit ned med alla räkningar och skrivit upp siffror i sitt block
 och huvudräknat så det slagit gnistor omkring honom. Jag förstår varför han suckar högre än jag nu för tiden, ifall det är det enda han går omkring och tänker på. Det ska jag allt vänja honom av vid.

Jaja. Nu väntar den bästa tiden på dygnet (och veckan) - Victor kommer vilken sekund som helst, då blir det mys, Heroes, Chuck och middag. Sedan är det Bonde söker fru och sista delen av Dödsdömd. Faan vad gött.


Beyoncé - Halo

Kommentarer
Postat av: Anna-karin Jansson

Å va du har det underbart!! Jag vill också oroa mig för att spela harpan för mycket hihi.. kraaaam

2008-12-17 @ 19:10:56
URL: http://solenscentrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0