....


Håller på att få ett nervöst sammanbrott. Dagen började lugnt. Efter tio med Malou och kaffe och frukost. Sedan diskade jag. Och så skulle jag yoga lite, men hann bara göra en övning så ringde mobilen. Det var Aditro som ville att jag skulle komma på intervju på fredag. "Är du fortfarande intresserad?" frågade hon som ringde. "Ja" svarade jag, fast jag menade "Nej, jag har aldrig varit intresserad, jag sökte bara jobbet för att min arbetsförmedlare sa att jag skulle det". Men så kan man ju faktiskt inte säga. Efter det samtalet så kunde jag inte yoga mer. Jag blev helt galen och började darra som ett asplöv. Jag har inte varit på anställningsintervju sedan december 2006 typ. Vad är det man ska tänka på nu igen? Vad är det för frågor som kan dyka upp? Berätta litet om dej själv..

"Jag heter Kerstin och jag är 21 år. Har precis flyttat ihop med min snögga kille Victor. På fritiden gör jag ingenting. Det är väl ungefär det jag har att berätta. Vad sa du? Kan jag gå nu?"

Egentligen förstår jag inte varför jag behöver bli så uppspelt. Det hade varit en sak om det var ett jobb jag faktiskt gärna ville ha. Men nu gäller det kundservice och merförsäljning på Aditro. Jag behöver inte anstränga mej så förskräckligt mycket. Litet bättre fantasi får jag förstås ha när jag ska berätta litet om mej själv men sedan får det räcka.

Jag vill ha chooklaaad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0