jag är lycklig hela långa veckan ut



Vaknade vid 11-tiden idag av att Victor ringde. Det var inte bara ett trevligt sätt att vakna på, det var också mycket bra att han över huvud taget ringde för annars hade jag aldrig gått upp. Jag drack kaffe, åt frukost och satt framför brasan. Gick och la mej i sängen igen, tittade på Smallville och snusade mej sjukt illamående. Men jag kan liksom inte bli arg på snuset för det. Om snus inte fanns till, vad gjorde jag då? Jag bara undrar..

När jag hade återfått min balans så satte jag mej vid datorn och började skriva under rubriken "Tågluff 2009". Det var jättekul. Jag läste i alla forum jag kunde hitta om att tågluffa i Europa. Detta resulterade i (hittills) tre A4-sidor om Interrail-kort, tidtabeller, priser, destinationer, att tänka på, pack-lista och inköpsställen. Nu är vi halvvägs till kontinenten. Jag tänkte att man kunde packa sina mest hatade kläder och trashiga urblekta underkläder och sedan slänga dem när man använt dem. Och ta med en hög pocket-böcker, läsa dem och sedan lämna kvar dem. Sedan får man väl köpa nya grejer allt eftersom. Synd att man inte är åsna, man måste ju vara sjukt smart när man packar. Ta med grejer som kan användas för flera olika ändamål. Typ en sarong kan vara kjol, klänning, badlakan, täcke, och solskydd=) Vissa påstår att man bara gör av med ca 10.000 spänn inklusive själva kortet, på en hel månad. Det betvivlar jag. Jag tänker liksom inte leva som en luffare bara för att vi är på luffen.

När jag var färdig med det så åt jag en daim-bakelse från Citygross. Jag funderade på att städa mitt rum, men sedan kom Mats, Anki, Cevin och Kajsamaja hit. Idag hade Kajsamaja lärt sej att säga Kashamaja. Så det sa hon hela tiden i två timmar. Mamma bakade pizza, som jag har längtat efter i 10 söndagar i sträck. Det var den godaste pizzan jag ätit i hela mitt liv. Nu funderar jag på att städa mitt rum igen. När ni ser bilden nedan så förstår ni kanske varför..







Coldplay - Lost? (Acoustic)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0