Life I love you all is groovy

Ny vecka - nya möjligheter. Det är min positiva anda som talar. Ibland tittar även den fram.

Sov länge idag, till halv ett, både jag och Victor. Sedan åt vi pizza till frukost. Det är aldrig för tidigt för pizza. Vid halv fyra åkte vi in till stan. Jag hade fått nys om en lägenhet på Blocket med snabb inflyttning och man skulle kontakta Kalmarhem för att anmäla sitt intresse. Så vi gick in hos Bobutiken och blev så jävla trevligt bemötta. Det här är konversationen:

Vi - Hej, vi skulle anmäla intresse för en lägenhet.
Djävulen - Men det gör man på vår hemsida.
Vi - Men den här lägenheten ligger ute på Blocket.
Djävulen - Man får egentligen inte lägga ut lägenheter på Blocket. Förresten så måste man stå i kö här, gör ni det?
Vi - Ja, det har vi gjort i litet mer än ett år.
Djävulen - Jaha, men ni får ringa imorgon och prata med någon av våra säljare. Den lägenheten är det ju fler som är intresserade av, så ni är ju inte ensamma om det direkt. Tyvärr..
Vi - Näe, tack då.

Jag och Victor gick självklart in där och trodde att vi var ensamma om att vilja bo på Malmen i en relativt billig tvåa med balkong. Jag kände verkligen att det här är en människa som förstår oss. Imorgon ska jag ringa till Kalmarhems säljare och hoppas att det är Anita som svarar. Hon är otroligt hjälpsam.

Jag är på jakt efter en ny halsduk eftersom min från förra året är spårlöst försvunnen. Hoppas jag hittar den någon dag, det var den bästa duken jag nånsin haft runt min hals. Men jag hittade ingen halsduk, de säljer tydligen inte samma saker hos kedjorna i Kalmar som de gör i andra städer. Victor hittade i alla fall en superduperfin jacka och blev rånad på köpet. Men det talar vi inte om. Nu ska jag titta på Dexter, True Blood och Desperate Housewives. It's all gooood.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0