grus i skon



Så. Nu har jag betat av Stieg Larssons Millennium-triologi på ljudböcker. Reine Brynolfsson berättade med skärpa i rösten sådär så jag inte ville pausa ens om jag var tvungen för att det var så gräsligt spännande. Utan att tveka så är dessa de bästa böcker jag någonsin läst. Det skär i bröstet när jag tänker på att jag aldrig får veta hur det gick för Mikael eller Lisbeth. Jävla Gud, varför skulle du ta Stieg?

Nu är det torsdag och jag har en hel-ledig helg framför mej igen. Sjukt skönt att ha en liten paus från tentor och sånt. Hade seminarie igår som var väldigt flummigt men lärorikt. Vi gjorde en avslappnings-övning, typ "Min högra arm är tung, den ligger tungt och skönt. Jag är lugn, jag är fullständigt lugn". Var faktiskt jätteskönt, tror jag ska prova det nästa gång jag känner mej stressad.

Nu ligger jag som vanligt i divanen med uppuffade kuddar och majs-wafers, kiwi och snus. Det är mitt liv de se. Vet inte riktigt vad jag ska göra en dag som denna. Har målat tånaglarna rosa och ute har de sopat bort gruset och solen skiner. Går kanske en promenad hem till Djurängen. Men först ska jag träna och äta lunch. Rester från igår som är svingott. Stekt kycklingfilé, klyftpotatis och rödbetor i ugnen, ruccola- och morotssallad med fetaostcreme. MMMMMMMumsigt.







Renault har gjort mej helt beroende av den här gamla slagdängan från förra årets Eurovision.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0