If you like it then you shoulda put a ring on it


Idag vaknade jag tidigt, alltså tidigt för att vara jag. Klockan var 8.43 och jag var ensam i dubbelsängen, WTF? Victor sov på soffan för att jag tydligen skällt ut honom inatt när han förde oväsen. Haha respect yaoo!

Anyways, jag väckte honom, gjorde kaffe och öppnade paket nr 3 - ROLLOKOLOR! Sen kom Anna och hängde upp ännu en paketkalender i vårt fönster. Hon hade gjort en till Victor och mej, en till Henke och Karro och en till Nicke och Cissi. Väldigt bortskämd känner jag mej, men vem älskar inte paket? Hittills har vi fått bakformar, servetter och persillado. Jag tror vi har 50 paket servetter nu, so whatever you do, do not give me any more napkins. På glöggminglet på söndag ska jag tvinga alla att ta minst två servetter. Eventuellt göra äckligt tilltugg som folk måste spotta ut i servetter. Fast jag tror inte att det blir äckligt. Jag ska baka cheesecake med hjortronsylt, saffranslängder med vit choklad, köpa Annas pepparkakor och dadlar med ädelost. Och glögg förstås. Och julmust.

Igår hade jag en riktigt busy day. För att ni ska förstå min plåga så måste jag först berätta att jag inte tagit min medicin dagen innan. Utsättningssymtomen är BRUTALA - svettningar, yrsel, illamåeende, krypningar, frossa. Så började min morgon när jag vaknade och spillde ut kaffe i sängen. Jag och Victor åkte till Siv och valparna, där jag stannade till 11.45. Då sprang jag hem, packade väskan och sprang till Nautilus där jag mötte upp Emma och tränade röven. Det känns idag, trots att vi stretchade länge på gymmet och en gång till innan jag gick och la mej igår. Efter det kom mamma och hämtade mej. Vi åkte till Media Markt, IKEA, Rusta och Media Markt igen. Jag satt i bilen och väntade och trodde jag skulle frysa ihjäl när mamma äntligen kom tillbaka. Då åkte jag hem, tog ett varmt bubbelbad med Lush Ruby Red bubbelbit. Världens bästa (och säkert dyraste) badskum kan jag lova. Tjockt, fylligt skum som inte försvinner eller ens dunstar, oavsett hur länge man badar. Det luktar gott, är glittrigt och färgar vattnet orange (fresh). Sen åkte jag in till staun, mötte Emilia som satt hos frisören, gick på New Moon (ja, igen..) och promenerade hem i hundra minusgrader. Då var jag en smula trött.

Idag ska jag städa här, sätta upp gardiner och spika upp grejer på väggarna utan Victors tillåtelse. Ikväll ska jag till skolan på föreläsning om vuxnas och äldres sexuella utveckling.

Nice! We out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0