what uuuup


Nu är det äntligen fredag. Är hemma hos mamma och pappa ikväll och har ätit utsökt god mat. Nu väntar jag på att choklad-kakan ska bli klar i ugnen så att jag kan nypa åt mej en bit. Ska ta med den till jobbet imorgon för att jag, Emilia och Johanna jobbar på en lördag. Då måste man få chokladkaka, hur farao ska vi annars genomlida den dagen, den sorgen?

Veckan på jobbet har varit som vanligt - dålig. Om inte värre. Det är som om de som ringer bara vill plåga mej. Idag till exempel ville en kvinna att jag skulle ringa till alla apotek i hela Sverige för att spärra en fullmakt som hon "råkat" skriva under när hon var full. Jag förklarade att jag inte skulle hinna det under mitt semester-vik, eftersom det antagligen skulle ta minst ett år. Jag erbjöd mig att ringa till två apotek. I förrgår tyckte en man att jag skulle hållas ansvarig för att han inte kunde hämta sin dyra medicin eftersom han var pank och hade sjuttielva betalningsanmärkningar = ingen delbetalning och skulle därför dö. Hans resonemang: "Det kostar ju staten mer när jag tas in akut eftersom jag inte får min medicin". Mmm. Som om jag ens kunde påverka situationen. En stackars kundkommunikatör i Kalmar utan tillstymmelse till makt. Det är lugnt. Betala du när du kan. Så fungerar det. Kanske hos din lokala pizzeria.

Ibland vill man bara hacka sig in i telefonsvararen och skrika IIIIIIIII DOOOOON'T CAAAAARE. I'M AWESOME.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0