frickin frick frick



Jag har bara lämnat soffan idag för att använda vattenklosetten, hämta vatten och baka blåbärspaj. Annars har jag legat alldeles still, haft Two and a half men-maraton, ätit godis och läst Nattfåk. Den är läskig och spännande och utspelar sig i Kälmä läjn på nåa Öländ. Läs den. It's a good one.

Jag tycker förfärligt gräsligt synd om mej själv som är soffbunden och sjuk. Jag tycker också synd om mej själv för att jag fått brev från Skatteverket idag. En liten påminnelse om att skicka in Inkomstdeklaration 1 som skulle varit Skatteverket tillhanda senast 4 maj. Förseningsavgift 1000 SPÄNN! My ass! De jävlarna försöker sno mina pengar!! Jag deklarerade för fan så fort jag fick häftet på posten. Jag visste inte att man var tvungen att göra skärm-dumpar för att kunna vara säker på att allt står rätt till. Men så är det tydligen. Jag slår deras nummer med snabbt stigande puls. "Det är många som ringer till oss ... Du är placerad i kö ... Du har nummer 186 ..." 186! Herregud jag har aldrig hört värre. Så jag knåpade ihop ett lagom argt mail där jag bedyrade min oskuld. Jag är ju oskyldig som en brud, inte fan skulle jag dra på mej skattebajs och skattekiss med flit. Vad tror de om mej egentligen? Jag har dåligt samvete som det är för att jag inte betalt tv-licens. Nepp. Detta går jag inte med på.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0