Kurre kurre kurre nu dansar Rönnerdahl

Tärnan har fått ungar och dyker i min vik, ur alla gröna dungar hörs finnkarnas musik. Och se så många blommor som redan slagit ut på ängen - gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol..

Sitter här och lyssnar på sommarvisor och drömmer om kvällsdopp i Hagaby, Allsång på Skansen, kall öl på baksidan i Djurängen och kaprifoldoft i skymningen. Himlen är ljusblå och solen skiner ute. När man sitter på jobbet kan man nästan låtsas att det är sommar. All is i sundet har smält och så ser man strandlinjerna på Öland, blå himmel och solglitter i havet. Jaja.. snart är den här. Att vänta på nåt gott det är ju bara härligt.. NOT!!!

Igår var vi på ännu ett döds-pass. Det var både tortyr och alldeles alldeles underbart. Man blir liksom levande när man pressar kroppen sådär och helt fylld av ny energi när passet är slut. Eftersom jag jobbar sent ikväll så hinner jag inte gå på passet ikväll så jag ska knåpa ihop något eget här hemma om en stund.


Håkan Hellström - Visa vid vindens ängar
Ted Gärdestad - Oh, vilken härlig dag
Pugh Rogerfeldt - Små lätta moln
Cornelis Vreeswijk - Turistens klagan
Sven-Bertil Taube - Änglamark
Evert Taube - Sjösala vals
Lasse Berghagen - Stockholm i mitt hjärta

Och så dagens stilleben



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0