mantra


Idag är en bra dag, idag är en bra dag, idag är en bra dag etc etc.. Ligger i divanen och smaskar i mej av mammas bröd och nybryggt kaffe. Tog sovmorgon till tio eftersom jag sovit dåligt senaste nätterna och gått upp tidigt för jobb och sånt skräp. Igår jobbade jag som bekant döds-passet och när dagen var slut hade jag tagit 200 samtal, varav 190 gällande receptstatus. En upplevelserik dag med andra ord..

Snart ska jag ta mej i kragen och ge mej ut i köket och diska, städa och kasta döda kryddor. Ja, de har dött?! WTF? Eller åtminstone halvdött.. det kanske går att knipsa av de döda kvistarna och rädda resten, men jag måste köpa jord och plantera om dem tror jag. Gardenian har jag åtminstone lyckats med. Den köptes helt full av knoppar och gröna blad, och efter ett par veckor på köksbordet har fyra knoppar blommat och doftat ända ut i hallen. Det är en underbar doft, så har ni 79 kronor över och gillar doften av himmelriket bör ni bege er till IKEA och köpa en asap!

Idag är sista anmälningsdagen till högskola och universitet, om ni inte visste det redan. Jag har ändrat om i min ansökan och numera ser den ut så här:
1. Sociologiprogrammet, Växjö
2. Sexologi och samlevnad II, Kalmar
Jag tänkte att jag kanske kanske kan läsa andra kursen i sexologi samtidigt som jag går programmet. Den innehåller nämligen mycket smaskigt som handikappsvetenskap, kriminologi, historia och pedagogik och är unik för landet. Det känns verkligen som om jag hittat rätt i alla fall och jag kan knappt bärga mej.. Jag är livrädd också såklart och lastbilen lägger i handbromsen när jag ser mej själv irra runt på universitetet i Växjö, febrilt letande efter rätt sal.. Att känna sej vilsen är nog det värsta jag vet.

Jag ska till skolan ikväll, men innan det tänker jag ha en produktiv dag. Jag ska som sagt städa å de, sen tänker jag träna lite här hemma, kanske sitta i solen på balkongen en stund och läsa något glatt, typ Kajsa Ingemarsson eller Alexander McCall Smith. Mmm, solsken och värme idag. Termometern visar på 13,5 i skuggan, kan det verkligen vara sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0