om det står i bibeln


Ibland önskar jag att jag vore Carola. Ingen som helst inner locus of control, utan bara "här, du får mitt liv, jag litar på dej så gör vad helst du tycker blir bra". Gud får stå för kontrollen, han får vara ansvarig för vad som händer, och har en baktanke med allt. Så skönt att hela tiden veta vad som ska hända, aldrig bli förvånad, utan bara tacka och ta emot. Jordbävning i Haiti, ingen oro här inte. Det står ju i bibeln för bövelen. Fast enligt någon biskop så står det inte alls i bibeln. Om man skulle tolka den som Carola så skulle vattnet bli till blod idag, grodor regna från himlen imorgon, löss täcka våra kroppar på måndag, svärmar av flugor släppas lösa på tisdag, boskap falla döda ner på onsdag, människor koka på torsdag, en brinnande storm med hagel dra in över världen på fredag, gräshoppor käka upp alla växter och landa i våra munnar på lördag, totalt mörker prägla vår syn på söndag, och förstfödda dö under midnatt på måndagen.. Jag tror hon är galen. Hur troligt är det att att våra kroppar skulle täckas av löss liksom? Allt det andra kan hända.

The good Lord will smite us if them sinners stay among us.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0