snö och snö


I natt drömde jag att jag var i Afrika. Någonstans i Gambia? På en udde där man kunde hoppa från en klippa och ifall man var försiktig så krossades man inte mot de vassa stenarna på botten. Det blåste storm och sedan var jag helt plötsligt på ett gym där jag guidades runt av en snuskgubbe som var oroväckande lik Björn Ranelid (fast honom älskar jag). Ja, jag säger då det. Att drömma är alltid lika spännande. Vad i hela friden pågår i ens skalle när man sover egentligen?

Igår hade jag en skön avslappnad dag. Gick upp vid tio-tiden, gjorde kaffe, väckte Victor, åt frukost, tittade på Grey's anatomy m.m. Under tiden var Victor i tvättstugan och slavade, han gick ned med de sista kartongerna till förrådet, packade bilen full med återvinning, körde mej till jobbet, diskade, lagade jättegod mat, hämtade mej på jobbet och serverade mej middagen. Herregud, vilken lyx, som omväxling :)

Idag har jag pluggat en smula eftersom jag hade seminarie ikväll. Ni kan ju gissa vad det handlade om.. genus, sexualitet, kön, makt, den heterosexuella matrisen.. Det var värdelöst, trots det högst värdefulla ämnet. Och tydligen var det inte ens obligatoriskt.

Så promenerade jag hem. Hade tagit på mej horstövlarna dagen till ära, eftersom det var torrt på marken för första gången sen före jul. Men nu låg ny snö överallt och horstövlarna läcker in, billiga som de är. Det var inte skönt. Men jag kom hem. Och jag lagade mat; stekt kycklingfilé med quinoasallad och gräddfil. Fy. Fan. Vad. Gott. Jag tänker aldrig mer äta ris, pasta eller potatis för quinoa och gänget är supergott, ekologiskt, glutenfritt och lättlagat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0