If I wasn't me I'd probably jock me tooo


Sådär ja. Nu har jag klarat av mitt mesta mål för veckan: gå till Eurosko och träffa butikschefen. Done and done. Har dock ingen aning om ifall det blir något. Imorgon skulle en annan tjej provjobba och så får vi se.. Någon som har ett annat jobb åt mej då? Jaså inte det.. På platsbanken söker de just nu: enhetschef till kommunen, junior webbutvecklare, sjuksköterska, lärare i italienska, medarbetare till svinrådgivning, byggprojektledare, grävmaskinist, drivna telefonförsäljare, advokat, arkitekt, maskinkonstruktör, truckförare, taxichaufför..

Kan ni tänka er mej som chef? HAHAHAHA! Eller webbutvecklare? Jag skulle snarare avveckla.. Jag kan ju inte söka ett enda av de där jobben eftersom jag inte är sjuksköterska, kan italiano eller något om svin (?), bygga hus, köra grävmaskin eller truck eller ens bil för den delen.. Jag är heller inte driven telefonförsäljare, laglydig eller det minsta intresserad av maskiner.

Jag vill egentligen inte jobba. Men jag vill ha pengar. Jag vill ha massor med pengar som jag kan bada i eller stoppa madrassen med. Jag vill bara sitta i min takvåning mitt i city och lägga ansiktsmasker, fila naglarna och titta på tv-serier. Jag vill köpa papperskassar fulla med ekologiska produkter och laga mat i det oändliga. Lyssna på Spotify Premium (för det skulle jag ha råd med då) framför min vackra eldstad och dricka lyxig iskall öl as the sun goes down..

Så nu har jag bestämt mej för att publicera min hittills sekretessbelagda lista-över-saker-att-göra-innan-jag-blir-gammal-och-hjälplös:
  • Komma in i andra andningen
  • Gå på en festival
  • Ta in på hotell och stanna i sängen en hel helg med en svinsexig man
  • Springa ett lopp
  • Skriva en bok
  • Simma med delfiner
  • Åka minst en fruktansvärd berg-och-dalbana (not this one)
  • Komma in backstage efter en awesome konsert med t.ex. Robbie Williams
  • Åka helikopter
  • Uppleva norrsken och midnatssol
  • Flyga first-class
  • Ta springnota och verkligen springa ifrån den
  • Läsa alla klassiker (typ Brott och straff,
  • Köpa svinigt dyra skor
  • Roadtrippa Sverige runt
  • Rädda någons liv
  • Skaffa en tatuering
  • Åka högst upp i Eiffeltornet (och, som sagt, inte blunda)
  • Tillbringa jul och nyår på andra sidan jorden
  • Gifta mej
  • Plantera ett träd
  • Punch someone right in the face
  • Båtluffa i Grekland
  • Välta en ko
  • Hjälpa en gammal tant över gatan
  • Hamna på sjukhus
  • Vara tomte på julafton
  • Prova någon spacig drog och gå på raveparty i silverkläder
  • Åka skidor utan att ramla
  • Besöka Draculas slott i Rumänien
  • Galoppera på en häst
  • Åka till Svalbard och se minst en isbjörn på nära håll
  • Donera blod
  • Ha matkrig
  • Bli gravid
  • Arbeta ideellt
  • Ta examen från ett universitet
  • Bli riktigt vältränad av yoga/pilates
  • Stå längst fram vid scenen under en konsert med en av mina favoritartister
  • Bada bastu och rulla i snön
  • Lägga mej under stjärnorna en vårnatt och dricka vin direkt ur flaskan med en vän (och känna vinterångest tyna och försvinna)
  • Åka till: Tokyo, Rio de Janeiro, Maldiverna, Sarajevo, Tjernobyl, Kairo, Fiji-öarna, Norge, Monaco, Kapstaden, Toscana, Skottland, Island, Borneo, Tibet, Nya Zeeland, Palestina, Amsterdam m.m..


Kommentarer
Postat av: Emilia

Du har ju redan indirekt hamnat på sjukhus genom mig ;)

2010-11-06 @ 10:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0