bla bla

Lördag idag, och jag är ledig.

Jobbade till 18 igår och sista samtalet gjorde att jag kokade av ilska. Jag satt i samma "kupé" som Xhevahire och hon tog ett samtal, hörde henne säga "Vad sa du? Kan du prata lite högre?", sen "Nej, det finns ingen här som pratar svenska". Så slängde hon på luren. Kunden hade frågat efter någon som pratar svenska. Seriöst. Fan vad jag blev arg redan då. Sedan ringde det hos mej. Det var samma kund.

Kund: Vart befinner du dej i landet?
Jag: I Kalmar
Kund: Kan man hamna på andra ställen om man ringer det här numret?
Jag: Nej, vi finns bara här
Kund: Jag pratade nyss med en utlänning, som slängde på luren när jag frågade efter någon som pratade svenska
Jag: Ja, jag hörde det samtalet, hon sitter här bakom mej
Kund: Vad är det för service ni har? Ska man inte kunna få hjälp med sina frågor hos er?
Jag: Det beror på bemötandet..
Kund: Men hon förstod ju inte vad jag sa!
Jag: Jo, hon kan svenska, hon förstod, men hon hörde dej inte!

Sedan tog vi hennes ärende, gällande öppettider..

Kund: Vad heter eran chef?
Jag: Linn..
Kund: Kan jag få prata med henne?
Jag: Nej, hon jobbar bara kontorstider..
Kund: Ge mej hennes nummer!
Jag: Nej, det tror jag inte att jag kan lämna ut hur som helst. Du kan få prata med reklamation om du vill lämna klagomål..
Kund: Jag vill prata med er chef!
Jag: Men det går ju inte..
Kund: Vad har hon för telefonnummer?
Jag: Jag kan inte lämna ut det hur som helst, sa jag..
Kund: Jaha, så du vet inte..

Jag kopplade henne till reklamation.

FAN VAD ARG JAG VAR! Hur har man mage att först be att få prata med någon som kan svenska, sedan ringa tillbaka och FORTSÄTTA tjabba och sedan få det till att det skulle vara Xhevahire och jag som gett henne dåligt bemötande. Helt otroligt. Vad har man bakom pannbenet? Nåja.. Hon pratade med reklamation och fortsatte be om numret till Linn. Reklamation bad henne återkomma på måndag under kontorstid. Tackar just nu Gud or whatever för att jag inte jobbar på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0