två lyckliga dårar


Mmm vilken underbar dag det är. Det har jag bestämt mej för. Vaknade runt tio idag, käkade frukost och nu sitter jag här och lyssnar på Lisa Ekdahl. She's a fucking poet asså..

Idag kommer mamma och pappa hem och jag längtar efter dem så!!! De kommer vara mörkhyade som svin, men det kan de väl få ha då.

Såg ni Utfrågningen av de rödgröna igår? Det gjorde jag och handen på hjärtat, jag tyckte att Mona Sahlin var bra. Hon kändes inte så sur och trist som hon brukar, utan varm och med glimten i ögat. Jag gillar att se människan bakom politikern och nu är jag ännu mer övertygad om att jag kommer rösta rätt på söndag. Jag hade tänkt gå på premiären av Bas på Nautilus på söndag morgon och sen gå raka vägen till vallokalen, men inte kan jag det. Jag jobbar 9-18, så det får bli kvällsröstning för min del. Och inget bas.. SUXX! Men just det, jag tjänar ju över 2000 spänn. Okej då.

Igår gjorde vi VÄRLDENS godaste mat. Ångad kålfärs med potatis och skysås. En mycket enklare version av kålpudding kan man säga. Vi hämtar senaste tidens recept ur kokboken "Gott & lätt - Smalmat hämtat ur Allt om mat". Allt är proteinrikt, har låg fetthalt och få kalorier. Och det är verkligen både gott och lätt. En rätt tar lika lång tid att slänga ihop som att steka på ett par hamburgare med pommes i ugnen, och då finns det ingen anledning till att steka på hamburgare längre. För det andra så får du en riktigt varierad kost och en surprise for your mouth varje gång. Det blir också mycket roligare att laga mat.

Today's:

Lisa Ekdahl - Två Lyckliga Dårar
Lisa Ekdahl - Benen I Kors
Lisa Ekdahl - Öppna Upp Ditt Fönster
Louise Hoffsten - Let the Best Man Win
Heather Nova - London Rain (Nothing Heals Me Like You Do)
Timo Räisänen - Outcast
2Pac - Changes
Snook - Håll Käften Orkestern
Kristian Anttila - Smutser
Eminem & Rihanna - Love the Way You Lie
Maskinen - Kärlek Vid Sista Ögonkastet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0