förminskning


Jag har sån monsterångest att jag inte vet var jag ska göra av den. Och då är inte jag en sån som kan sätta mig och titta på en rolig film så går det över. Istället vill jag gärna se svåra draman, katastroffilmer eller Oz som får mig att tänka att min ångest inte är någonting i jämförelse med deras. Igår i Oz blev en inmurad i en vägg och lämnad där för att dö en lång och plågsam död i ensamhet, en annan som just skulle få börja spela professionell basket fick sin ena hälsena avskuren, en annan slog ut sin vrede och kastades in naken i the whole ett par dygn, en annan nekades parole eftersom han bajsat någon i munnen och bitit av toppen av någons snopp.. Sådärja! Det känns redan lite bättre, bara av tanken på andras ångest.

Imorgon ska jag ge blod för första gången. Kan man inte vara driftig som hårt arbetande kvinna får man ju dra sitt strå till stacken på andra sätt liksom. Nu regnar det och det luktar gott ute.

Ångestladdat:
John Mayer - Slow Dancing In A Burning Room
The National - Fake Empire
Iron & Wine - Godless Brother In Love
Coldplay - See You Soon
Yo La Tengo - Black Flowers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0