total awareness

 

Nu har jag jobbat exakt en vecka på Apoteket, och det är så skönt. Det känns som att komma till mitt andra hem. Jag sparkar av mig skorna, går omkring i strumpor och lägger upp fötterna på stolen mittemot. Men jag är en klagare så jag måste poängtera att det INTE är roligt att cykla 1 mil om dagen. Det är inte heller roligt att lida av sömnbrist och ha svårt att komma upp på morgonen. Egentligen tycker jag att morgonstund har guld i mund och blah blah blah. Det är något visst med att vakna först av alla runt 6-tiden, när det är mörkt ute. Klä på sig velourbyxor och raggisar och sätta igång kaffebryggaren. Hämta tidningen och äta frukost framför Nyhetsmorgon. MEN DET ÄR INTE NÅGOT VISST MED ATT INTE KUNNA SOMNA PÅ KVÄLLEN. Det är inte något visst med att ligga vaken vanvettigt sent och titta på George Clooney-gamla avsnitt av Cityakuten och klia Siv på brösten. Det är inte något visst med att höra alarmet ringa 06.15 och känna det som om man knappt hunnit stänga ögonen.

 

Åter till saken. Jag blir hög av att jobba och fokusera på något vettigt. Jag drivs av att se resultat och att listan ska vara på noll när dagen är slut. Jag blir tokig och stoppar in snusar och öser på med kaffe - styrka max. Överdos av allt. Saker blir gjorda och listan har för det mesta varit på noll. Idag var den på 11. Men det var inte vårat fel.

 

Och nu hade jag inte ens tänkt prata om jobbet. Jag hade tänkt prata om meningen med livet. Eller näää. Eller jo. Meningen med mitt liv är nämligen att jobba så vedträna bara yr i luften och sen shoppa upp pengarna på vad andra kallar skräp och onödigheter. För mig är det en liten bit av himlen att få packa in håret i något som luktar kokos och samtidigt raka benen med en sylvass hyvel som är rosa. Att smörja in ansiktet med ekologisk tea tree-olja och spraya nyckelbenen med parfym som doftar päronsorbet, bergamott, fresia, mimosa och vit näckros. Ja.. Det är så man kan bli religiös.

 

Nedan ser ni en liten bit av denna himmel. Hårinpackningar från K-Pak och Bumble & Bumble. Parfym från Versace. Schampo och balsam från Redken. Halsband från Falling Whistles (ett underbart litet projekt). Och.. vem hade trott att Tyra skulle designa kläder som jag skulle gilla? Inte jag iaf. Men linnet är från Style By Tyra och så även kjolen och läppbalsamet. När jag inte kan hitta på fler specifika saker jag vill ha så tänker jag mig en livsförbrukning på H&M. Fast jag är inte svår så. Jag kan tänka mig en resa till St Barthélemy också..

 

part 2



Kommentarer
Postat av: sanna

kika in på min blogg och tävla om en voodoll ängel :) och senare nästa vecka tävlar jag ut massa skal till din telefon!



och om du vill lägga till mig på bloglovin' så säg till, jag lägger till alla som lägger till mig, glöm inte skriva vilket nr du blev!

2011-12-21 @ 19:16:18
URL: http://socosy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0