when your money's gone and you're drunk as hell


Baksmälla deluxe såhär på söndageftermiddan. Igår kväll var vi hos Moa och Toffa på fest och vi drack alldeles för många Vildvittror. Gick till Harrys där jag först träffade lilla Emilia, sen slog vi oss ned vid ett bord och höll oss där, gick vidare till O'Learys och drack öl utan att ens ta av oss jackorna. Träffade Nils och tog löpet hem, käkade ostomelett, makrill och vitlökssalami. Vaknade första gången vid nio när Siv satt och stirrade mej rakt i ansiktet och ville bli utsläppt ur rummet, somnade om och vaknade halv ett av att mamma kom in och sa att Siv varit nära döden. Ja det var helt enkelt lika oförklarligt som trolleri att hon var vid liv och inte mosad av en bil. Om ett par timmar ska vi till Sjöliden och fira Moa igen - det blir kalkon, brysselkål, gelé.. Åh. Vad. Underbart. Och. Kom helt plötsligt på att jag i natt drömde att jag såg ett flygplan krascha.. Igen.




Jag sitter och lyssnar på underbar musik och känner blodet pulsera som aldrig förr:

Jon Foreman - Behind Your Eyes
Oasis - The Importance Of Being Idle
Cornelis Vreeswijk - Sjuttonde balladen
Bon Iver - re:stacks
Mumford & Sons - Awake My Soul
Brett Dennen - Ain't No Reason
Llojd - Stil och klass
The National - Fake Empire
Helen Sjöholm - Duvemåla hage



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0