kändes som paradise - det var life och jag var high


Vaknade tidigt idag, 8.20 närmare bestämt och fick kaffe på sängen. Siv och jag låg kvar i sängen ett tag, gosade och värmde oss under täcket. Jag har cirka 13 grader i mitt rum, eftersom jag avskyr att vara varm när jag sover. Sen käkade jag yoghurt med honung och solroskärnor och gick en promenad med le chien. Kom hem, duschade, drack mer kaffe, fixade te ma, åt nybakt bröd med Morfars gästpel päroncognac-ost på, gick upp till Berga hood och mötte Emelie. Tog bussen till biblan, pluggade, drack mer kaffe, åt snask, lånade böcker. Kollade H&M-nyheter på stan, Indiskas rea, mötte Klara, fikade på Skafferiet. Sara kom dit, vi hade en mindre framtidskonferens, skrattade alldeles för högt, fläkte ut oss i deras stolar och gungade till Gangsta-musiken som spelades. Tog löpet till Human Bridge second hand, Emelie köpte skor och rosa halsduk. Bussen hem, lagade kycklingwok med risnudlar, ett litet glas vitt till det.

Nu sitter jag här igen.. Funderar, grubblar, filosoferar, ruvar, grunnar, tänker, gräver ner mej. Ska jag plugga färdigt det sista nu, eller ska jag torrborsta mej och ta en varm/kall dusch först? Det är frågan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0