Namaste


Idag kan man påbörja ett nytt liv om man är den optimistiska typen och tänker - det är vad måndagar är till för. Självklart anser jag mej tillhöra den skara som vissa måndagar känner att det är dags att göra något åt för lite motion och lite för mycket chipsätande på sistone. Varje söndag brukar jag lova mej själv att bara gå ut högst en gång nästkommande vecka, vilket jag totalt har glömt bort när onsdagen, fredagen och lördagen kommer. Sen kommer söndagen igen och jag är uppbyggd av ångest, sand och stabila ämnen med en halveringstid på 4,5 miljarder år.

Idag är jag uppe med tuppen. Vaknade sju och mornade mej en bra stund under täcket med Siv, eftersom mitt sovrums temperatur understiger tio grader celsius. Kastade på mej velourbyxor, raggisar och luvtröja, sprang upp, hämtade kaffe, sprang tillbaka till sängen och in under täcket, surfade runt. Nu har jag tröttnat på det. Hantverkaren är här och det är lite störande eftersom jag måste passera honom varje gång jag ska ut eller in ur rummet och hela jag ser ut som rödsprängda ögon och fett hår. Jag vill göra en fantastisk frukost med apelsin, ägg och gröt och ikväll kan man till exempel gå på vattengympa. Imorgon ska jag på Body Balance om jag så ska krypa hela vägen till gymmet. Jag saknar det så det skär i bröstet. Något annat jag saknar är Yoga, så jag tror jag ska gräva fram yogamattan och göra ett par solhälsningar och öva upp min downward facing dog.. Namaste, namaste.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0