fuck the rest


Inatt blev jag väckt av mobilen. Eller rättare sagt av Johan som ringde mig okristligt sent. Jag lackade eftersom jag älskar att sova mer än något annat (förutom snus, chips, vin och långa bad). Anywho, den lilla människan kom hit kvart i tre bara för att sova med mig. Can't blame him. Idag blev vi väckta av Nils som kom in och sjöng "Morniiiing's here, the morning is heeere" och så fick jag kaffe. Vi har också varit vid Bergagården och plockat grenar av cypressväxter och nypon så mamma kan göra en krans. Annars sitter jag mest här och det pirrar och liksom spritter i hela kroppen. Även om jag är arbetslös och pank så ser jag en ljus framtid för mig. Ljus och stor.

Jag lyssnar på The All-American Rejects - Move Along och Dance Inside. Det är låtar som jag behöver höra ibland för att komma ihåg hur det känns att vara levande och att gå upp i ottan för att promenera en halvmil till jobbet i 15 minusgrader och en tidig vintermorgons mörker. Då brukade jag ha en iPod som fungerade. Då brukade jag inte använda shuffle. Då brukade jag lyssna på de här låtarna och:

Switchfoot - Awakening
Jack's Mannequin - I'm Ready
Angels & Airwaves - Call To Arms
The Working Title - Under The Ground

This is your life. Do what you love and do it often. If you don't like something, change it. If you don't like your job, quit. If you don't have enough time, stop watching TV. If you are looking for the love of your life, stop; they will be waiting for you when you start doing things you love. Stop over analyzing. Life is simple. All emotions are beautiful. When you eat, appreciate every last bite. [...] Travel often; getting lost will help you find yourself.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0