din lukt i din nacke


Nu är det fredag och jag har längtat hela veckan för ikväll ska vi göra sushi. Jag är sushi-nybörjare och känner att jag ligger efter flera flera år, men jag har inte vågat testa tidigare - rå fisk låter liksom inte gott. Det är gott. Och den där wasabin.. Jag dör nästan.

Igår var jag på staun med min ryggskadade mor. Kollade Åhléns och ville skära upp handlederna när jag varken kunde köpa något eller hade något bra skäl till att köpa något. Eftersom jag inte har några pengar. Eftersom jag inte har någon lägenhet att placera sakerna i. Men jag vill ha pengar och jag vill ha en lägenhet. Jag vill kunna bädda min säng med nytvättat linne och hänga upp gardiner som vajar i vinden när balkongdörren är öppen. Jag vill kosa till det i soffan med virkade bomullsplädar och ta långa bad med bubbelbitar från Lush. Jag vill baka bröd och vara lycklig i mitt funkiskök och sitta på min soldränkta balkong och dricka ekologiskt kaffe som jag bryggt i min Moccamaster.

Step back to reality.

Kvällen spenderade jag hos Johan och det var som vanligt - mysigt. Gotta love att somna och vakna upp och kunna gosa in sig i nåns armar och lukta i nåns nacke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0