counting flowers on the wall


Jag har lite feber idag. Känner mig som en mossig och seg gammal gubbe just nu. Sitter med gamnacke och ihopsjunkna axlar och tycker synd om mig själv. Ja. Kom nyss hem från jobbet, som går bra trots dagligt tekniskt strul och fuckade ögon. Får inga terminalglas från Apoteket så om jag ska ha några får jag kämpa för förlängd anställning alternativt bekosta dem själv (...).

Jag har spenderat okristligt mycket pengar senaste veckan. Jag har köpt tröjor, byxor, underkläder, schampo, balsam, hårinpackning och lösa nitar så jag kan fixa till mina Converse såhär. Jag har såklart också köpt mat, snus och en jävla massa choklad. Aunt Flow är på ett ovälkommet deluxebesök och då behövs choklad. När jag blivit frisk (hade tänkt vara det idag egentligen) så ska jag även köpa träningskort på Actic - eller som jag gillar att kalla det - Nautilus. Sen ska jag för första (och kanske sista) gången i mitt liv bli fit inför en beach-säsong. Inte för att jag lider av fetma så det står härliga till, men för att jag tycker skinkorna hänger lite löst, armarna orkar knappt bära väskan och över huvud taget är det svårt att sitta upprätt när bålmuskulaturen inte är var den brukade.

Resor kan jag skriva om också.. Resor. Jag åker vart som helst, bara det är varmt och det finns en bar där man kan köpa slibbiga drinkar med paraplyn. Jag kan sova i rännstenen och käka nudlar till middag. Jag kan leva utan dusch och låta sanden skava mellan skinkorna. Näe.. Det kan jag naturligtvis inte när jag tänker på saken. Jag vill helst sova på ejderdun i ett luftkonditionerat hotellrum, med gratis minibar. Jag vill helst ha en jacuzzi på balkongen. Jag vill helst ha en stor fresh buffé att hämta oändligt mycket mat ifrån och jag vill helst ha kall öl på flaska att dricka när jag solar på en mjuk sandstrand.

Egentligen vill jag åka nu med den gång, men det är nog bättre att vänta till maj så vi kan åka till Grekland. Då kan man va här. Här kan man va. Eller här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0